Succesvol businessmodel voor ePublishing

Maandag 16 Augustus 2004 om 09:12

None of the books has any kind of copy protection, though Adobe's PDF format contains various digital-rights management mechanisms. "It's not worth doing it all, because it just causes problems," Engst said.

Adam Engst, uitgever van TidBits, legt in Wired het geheim van zijn succes bloot. Geen moeilijke technische DRM toestanden, maar gewoon gebruikmaken van de sterke kanten van ePublishing zonder al te veel heisa te maken van de zwakkere kanten. Door het ontbreken van het druk- en distributieproces kan een eBook sneller beschikbaar (dus actueler) en goedkoper zijn; correcties en aanvulling zijn gratis voor betalende afnemers. Engst koos wel voor PDF in plaats van (X)HTML pagina's. Een PDF document is door zijn vaste paginaopmaak makkelijker te printen en (belangrijk!) de klant heeft meer het idee dat hij een concreet product koopt, in plaats van een abstract begrip als 'toegang tot content'.


Hiervoor: "Doing the work of...?" | Hierna: "Gutter Punk" | Naar de voorpagina | E-mail GJ

Gebruikte Tags: ,

Reisgenoten



Verder lezen?

Klik op een van onderstaande 'tags' (indien aanwezig) om snel andere artikelen over dat onderwerp op KolesQueeste te vinden.

Gebruikte Tags: ,

Gebruik de interne zoekmachine om KolesQueeste te doorzoeken:


Gebruik Google om KolesQueeste of de rest van het Internet te doorzoeken:

Reageer

Word even een reisgenoot en geef uw reactie:

(optioneel veld)
(optioneel veld)
Geautomatiseerde spam is een plaag, beantwoord daarom deze simpele vraag.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.

P.S. Wil je een eigen plaatje naast je reactie? Registreer je emailadres dan op Gravatar.com!