Evolutie en wetenschap

Maandag 20 Juni 2005 om 08:53

The bounderies between science-fiction and science-fact continue to blur...

Pfff... mocht u op zoek zijn naar meer voeding voor uw geloof in de evolutietheorie, kijk dan niet naar Alien Planet. De serie ritselt van de bloedserieuze wetenschappers die met droge ogen opgetogen uitweiden over de 'bewijzen' die ze in theorie gevonden hebben voor de meest fantastische imaginaire ecosystemen en levensvormen. Twee constateringen: ten eerste blijkt dat een creatieve geest een volstrekt absurde en ongeloofwaardige wereld kan creëren door eenvoudige extrapolatie van de diversiteit van de aardse flora en fauna langs de lijnen van de evolutietheorie. Dat zet je aan het denken over de validiteit van die theorie: aan de vruchten herkent men de boom. Ten tweede sterkt dit mijn overtuiging dat er achter de aardse creatie een Geest zit die oneindig veel creatiever en wijzer is dan ik ooit zal kunnen bevatten.

Naar de voorpagina | E-mail GJ | Eén reactie

Reisgenoten

gravatar for Jochum

Het is allemaal inderdaad iets te toevallig voor de zuivere evolutieleer. Wat dat betreft zou je onder Christenen relatief veel wiskundigen moeten aantreffen, die van kansberekenen houden. Boeiend om eens te onderzoeken….. :-)

Jochum (URL) · 20-06-’05 20:26 · Reageer op Jochum

Verder lezen?

Klik op een van onderstaande 'tags' (indien aanwezig) om snel andere artikelen over dat onderwerp op KolesQueeste te vinden.

Gebruik de interne zoekmachine om KolesQueeste te doorzoeken:

Gebruik Google om KolesQueeste of de rest van het Internet te doorzoeken:

Reageer

Word even een reisgenoot en geef uw reactie:

(optioneel veld)
Geautomatiseerde spam is een plaag, beantwoord daarom deze simpele vraag.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.

P.S. Wil je een eigen plaatje naast je reactie? Registreer je emailadres dan op Gravatar.com!