Campagnevoeren 2.0
Vrijdag 15 Augustus 2008 om 11:14
Deze 'campaign-ad' is niet van Obama's campagneteam, maar van een gewone (zij het politiek actieve) stemmer. Democratisering van de politiek, doorgevoerd tot in de campagne. Het mes snijdt aan twee kanten: de inbreng van de 'gewone man' wordt als betrouwbaarder ervaren dan de boodschap van een campagneteam én een particulier kan dingen zeggen waar een officieel campagneteam niet mee weg komt. Zie de swiftboat affaire die John Kerry de kop kostte, maar die (helaas te laat) als een boomerang terugkwam toen bleek dat de 'grassrootsbeweging' die de zaak aanhangig had gemaakt was georchestreerd door het campagneteam van George W. Bush. Ik ben benieuwd of Barack Obama, die zeer actief is met Internet en de modernste middelen efficiënt inzet, een manier vindt om dit fenomeen eerlijk en goed in te zetten.
Hiervoor: "It's a Zoo (2)" | Hierna: "Puzzel" | Naar de voorpagina | E-mail
GJ
Gebruikte Tags: internet, politiek, webcultuur
Klik op een van onderstaande 'tags' (indien aanwezig) om snel andere artikelen over dat onderwerp op KolesQueeste te vinden.
Gebruikte Tags: internet, politiek, webcultuurGebruik de interne zoekmachine om KolesQueeste te doorzoeken:
Gebruik Google om KolesQueeste of de rest van het Internet te doorzoeken:
Word even een reisgenoot en geef uw reactie:
P.S. Wil je een eigen plaatje naast je reactie? Registreer je emailadres dan op Gravatar.com!